söndag 22 april 2007

Livet är en fest...


Som jag nämnde i mitt förra inlägg så saknar jag klädinköps-förmåga. Detta medför att min garderob är en katastrof. I vanliga fall bryr jag mig inte om det utan använder några säkra kombinationer. Men när jag blir bjuden på fest så uppdagas min garderobs brister. I fredags skulle jag på fest men den inköpsrunda jag genomförde i torsdags kammade ju noll i klädväg. Efter att ha rotat runt i min mycket begränsade klädsamling så hittade jag en kjol och en blus som skulle duga till fest. Men jag hade inga skor som passade till. Hade på fredagen lite tid över mellan två möten, snabbt, snabbt hitta ett par snygga stövlar. Krav = svarta, höga klackar, smala skaft. Hittade ett par shyssta. Var dock lite orolig för att de höga stilett klackara skulle ge mig skoskav och värkande fötter.

Party, party...det var inte i går. Jag dansade flera timmar i sträck i mina nya stövlar utan att få skoskav! Värsta party pjucken! Stället vi var på stängde och festen fortsatte hemma hos ett par kollegor som bodde i närheten. Tog sedan en långpromenad hem i natten. Tyckte att det var en bra idé eftersom vi inte bor sååå långt ifrån varandra. Men mitt i natten, i stilett klackar och men några glas vin innanför västen så var det nog inte den bästa idén. Hur som helst så kom jag hem....

Jag hade förträngt hur man mår dagen efter en lyckad fest...... Klev upp på riktigt vid 15-tiden. På kvällen gick familjen och såg Magnus Betnér på Boulevard teatern. Vi fick oss alla flera goda skratt. Han är inte bara en kul kille utan har även ett budskap i sina texter. Jämställdhet och rasism är hans hjärtefrågor och så kritiserar han media. Jag säger bara en sak....Magnus Betnér for president!

P.S. Tjänsten som min personal shopper är tillsatt....

Inga kommentarer: