torsdag 5 juli 2007

Nu skiter jag i jantelagen!!


Ibland måste man faktiskt få slå sig för bröstet och kunna erkänna för sig själv att man är bra, kanske rent av bäst! Nu tänker jag göra det....
Den planering som jag genomförde för att hinna bli klar med allt innan semester håller fortfarande. Idag kunde jag till och med gå hem i tid!! (nästan)
I morse fick jag beröm av chefen som sa att jag var en stor resurs och tillgång. Hon ville inte att jag hittade på några dumheter. Typ söka annat jobb. Jag lugnade henne och sa att jag hinner inte hitta på några dumheter eftersom jag jobbar så mycket. Jag borde ha sagt som Eddie Murphy "Show me the money!!"

På hemmafronten har jag världens underbaraste ungar. Ja äldsta sonen är inte hemma, han befinner sig på Roskilde. Han ringde hem och säger att han ger upp efter flera dagars lerinpackning. ALLT är blött och lerigt, kläder, tält, sovsäck.... Han skulle ha stannat till på måndag men ska försöka hitta en resa hem under morgondagen. Det ska bli skönt att få hem honom, jag har saknat honom så.
Men de andra två är i allra högsta grad hemma. Dottern sköter markservicen. Hon har koll på lillebror och ser till att han får mat i magen. I tisdags tog hon med honom på fotboll och igår hyrde de videofilm tillsammans.
Älskade, älskade barn, ni anar inte hur tacksam jag är att ni valde just mig som er mamma!

Så summa sumarum....med hjälp av min dotter är jag en djävel att lägga vardagspussel!!

Inga kommentarer: