tisdag 14 juli 2009

Snart är goda råd dyra

Jag har ju som bekant luffat runt lite i sommar.

Som tur är har jag snälla systrar och vänner som erbjudit mig tak över huvudet.

Tack ni underbara, ingen nämd ingen glömd!!

Men snart är alla tillbaka från sina semestrar och vardagen tar vid. Vilket i praktiken betyder att jag blir bostadslös.

8:e augusti är min sista dag med tak över huvudet sen är det parkbänkar som gäller.

Jag tycker att jag har sökt bostad på alla möjliga sätt utan resultat.

Hade jag fötts med talangen att kunna skita pengar hade det hela inte varit något problem. Men just den talangen är faktiskt en av få jag saknar, tyvärr! Det hade varit upplyftande både för min garderob och mitt nöjesliv.

Men man kan ju alltid hoppas på en varm höst. För då kan man väl tälta till november i alla fall?

5 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Visserligen har talibanen en rätt fin lekstuga, men jag tror att det blir lite dragit framåt hösten.

Allvarligt, jag kan försöka höra mig för med alla jag känner. Är det några speciella krav på storlek? Inte säkert att jag kan fixa nåt, men jag känner någon som har en fastighet i Abrahamsberg. Har lyckats förut, men det handlar alltid om tajming.

Maila mig på mona@igt.se

Anonym sa...

Lita på Mona!

Jag har inte fullt upp hela veckan men snudd på.

När kan du raring?

Pok

Mallahopparruntbralla

Suzie sa...

Tack ni underbara.
Mona, jag mailar dig.

Malla, jag vet inte hur det ser ut i helgen för mig. Måste träffa mina barn som jag längtar ihjäl mig efter. Hur ser det ut för dig nästa vecka?

Maria sa...

Nämen det är ju inte bra...du kan få o hos mig om du vill...hör bara av dig!!! Kram Maria

Suzie sa...

Tack Maria, du är för rar!! Skulle jag inte vara så allergisk så skulle jag no nappa. Men tyvärr efter en natt skulle jag nog kollapsa.... Du har för håriga familjemedlemmar.