måndag 20 juli 2009

Sömnlös i storstan....

Av olika anledningar har jag haft svårt att sova på min nuvarande, tillfälliga, adress.

Dels för att det knäppar och låter som om jag hade en osynlig inneboende men framförallt för att stora tankar ska tänkas och viktiga beslut fattas.

Jag medger att detta kan låta alldeles tokigt och snurrigt, men för er som jag kommer att träffa personligen ska jag förklara och för er som jag inte kommer att träffa skriver jag detta inlägg bara för att skriva av mig så här på nattkröken.

Till saken hör att jag fick ett brev i fredgas från en advokat i ett annat land.

Jag har väntat på detta brev men innehållet var inte riktigt det jag väntat mig. För det första var det svårt att förstå eftersom jag inte behärskar språket det var skrivet på så bra. Men framförallt för att jag inte är så insatt i ämnet eller regelverket.

Jag förstod dock att jag ombads att skriva på en fullmakt. En namngiven person var föreslagen.

Jag är ett kontrollfreak och litar mest på mig själv när det gäller viktiga beslut så redan när jag förstod vad som stod i brevet kändes det olustigt.

I kväll fick jag mail från en annan person som rekommenderade mig att inte ge fullmakt åt den föreslagna personen utan istället välja undertecknad eller någon annan.

Det gjorde ju inte saken lättare för ett kontrollfreak som jag!!!

Jag kan tydligen inte, som de övriga inblandade, lämna över fullmakten till en advokat eftersom jag inte bor i det land där saken ska avgöras utan jag måste lämna den till en privatperson jag inte känner men som har egen vinning i sakfrågan.

Hur kul känns det????

Jag har tio personer att välja bland men oavsett vem jag väljer så är risken stor att den istället bevakar sina egna intressen istället för mina.

Den stora frågan är nu, vem kan jag lita på????

Det känns som att välja mellan pest eller kolera.

Ja det är sådana här snurriga saker som får mig att ligga sömnlös. Jag behövde bara få skriva av mig.

I morgon ska jag få brevet översatt och då, när jag förstår hela innehållet, kommer troligtvis nya frågor att snurra i mitt huvud.

Jag behöver verkligen semester..... från mig själv!!!

1 kommentar:

Monica sa...

MEN FY VA JOBBIGT ! HOPPAS DET LÖSER SIG!!