torsdag 26 april 2007

Det finns hopp....


Vissa dagar är så bra att man minns dem lääääänge. Det här är en sån dag. Det började redan på jobbet. Alla inbokade möten avbokades ett efter ett vilket medförde att jag hann dokumentera en massa uppgifter jag låg efter med. Jag skrev nästan klart en hel utredning. En börda från mina axlar försvann!

Efter jobbet skulle jag snabbt till yngsta sonens innebandy avslutning. Äldsta sonen hade hämtat honom på fritidsklubben och sett till att han kommit i tid. Jag skulle bara springa förbi en bankomat innan jag rusade vidare till avslutningen. En liten snabbtitt på Vero Moda skulle jag nog också hinna med. Och det var då det hände..... Där hängde MINA jeans!! Dom hängde inte där förra veckan då jag letade som en galning efter dom. Provade dem och självklart satt de perfekt. Hittade ett passande skärp och en top till. Hela inköpsprocessen pågick i cirka 8 minuter blankt. Jag blev inte ens barskrapad på köpet utan allt som allt gick det på 540 kronor. Känner mig mycket glad över att äntligen hittat ett par jeans som sitter bra på mig. Men också glad för att jag hittade dem alldeles själv, utan min nyanställda personal shopper. Det finns med andra ord hopp om att jag har förmåga att utveckla en viss form av shopping talang.

Men gladast blev jag nog när sonen berättade att vi hade något gemensamt. Han gillar det gamla kultbandet Nationalteatern och brukar tillsammans med sina vänner lyssna på Barn av vår tid på LP!! Då sonens far har sina rötter i 80-talets hårdrocks träsk tar jag åt mig hela äran av sonens utomordentligt goda musik smak. Glad, glad, GLAD!!


Inga kommentarer: