lördag 16 juni 2007

Bloggkoma


Jag skulle kunna skylla mina bristande blogguppdateringar på att jag blivit bortrövad av någon rik miljadär och tillbringat den senaste månaden på någon tropisk strand och levt ett liv i lyx och flärd. Tyvärr är det så långt ifrån verkligheten man kan komma.

Men att skylla på tidsbrist låter så djävla patetiskt. Men tidsbrist och prestations ångest ligger bakom min bloggkoma.

Nu har jag dock lite tid över eftersom jag sitter vaken och väntar på att tonårsdottern skall komma hem. Hon har tydligen glömt nycklarna. Hon är en blondins dotter så vad kan man begära. Då jag de sensate veckorna inte tillgodosett mitt sömnbehov är risken stor att jag inte skulle vakna av vår fjuttiga dörrklocka eller av telefonsignalen. Vet inte ens om jag skulle vakna ens om någon idiot skulle få för sig att skjuta salut i sovrummet. Nä, då är det bättre att försöka hålla sig vaken.
Min hjärna tycks dock ha gått in i något dval-liknande tillstånd och kommer inte på något smart, roligt eller tänkvärt att skriva. Jag väljer därmed att återkomma en annan dag.
Ville med detta inlägg bara göra er uppmärksamma på att jag lever.

Inga kommentarer: