fredag 22 juni 2007

Simsalabim!


Jag är inte typen som gnäller i onödan. Men just nu tycker jag att tillvaron känns lite knepig att få ihop. På jobbet dräller det in nya ärenden varje dag samtidigt som mina kollegor börjar gå på semester. I praktiken innebär det att vi som är kvar får en betydligt tuffare arbetsbelasting eftersom vi dels har våra egna ärenden att hantera, dels nya ärenden och dels vikarierar i våra kollegors ärenden. Jag har mängder av saker som måste skrivas och avslutas innan jag själv får semester och jag jobbar över i stort sett varje dag men känner aldrig att jag kommer i kapp. Jag vill här poängtera att jag älskar mitt jobb och skulle inte vilja byta. Vad jag vill ha sagt är att jag just nu tycker att vardagspusslet är en svår nöt att knäcka. Oavsett vart jag är känner jag att jag tillbringar för lite tid någon annanstans och borde prioritera annorlunda.
Nu har jag gjort en planering för att hinna med alla uppgifter som måste avslutas innan semestern. Jag måste erkänna att den kanske är lite väl tidsoptimistisk men det sista som överger människan är hoppet sägs det.

Så det var det....färdig gnällt för den här veckan.
Imorgon ska vi fira midsommar och min mamma som fyllt år. Så ikväll har jag förutom att förbereda maten och spelat dataspel med min son och hans övernattande kompis även scrappat ett födelsedagskort. Jag är riktigt nöjd med min kväll.
God Natt!

P.S. Är det i natt eller i morgon natt man ska sova med sju blommor under kudden? Om det är i natt så känns det rätt kört för min del. D.S.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får ihop allting till semestern, jag kan alltid hjälpa till om du behöver pussla ihop de hemma! / dotter!