söndag 17 augusti 2008

Teknisktgeni

Jag har det senaste dygnet fixat med min iPod. Det är säkert ett år sedan jag fick den och då hjälpte mig äldsta sonen att ladda den med låtar. Efter att ha lyssnat på dem typ...jämt....så har jag tröttnat och ville byta ut låtarna. Men jag har skjutit det framför mig eftersom jag är så oteknisk. Det är faktiskt jobbigt att blotta sina tillkortakommanden hela tiden.

Men den här helgen tog jag tjuren vid hornen. Efter att ha lagt in låtarna och en ljudbok i iTunes biblioteket efter konstens alla regeler började jag känna mig riktigt duktig. Det här var ju en baggis....trodde jag ja!

Då ville fan skapet inte synkronisera min iPod eftersom den hade fel programvara. Men va faan...efter att ha slitit mitt hår och fått tre utbrott så lyckades jag till slut få till det. Ja inte helt själv men ändå..... nästan på egen hand.

Nu undrar jag bara hur gör alla andra med alla nya tekniska prylar som kommer hela tiden. Läser ni manualer, testar hej vilt tills ni lyckas eller tar ni hjälp av någon civilingengör? Eller gör ni som jag, avstår för att det verkar vara för tekniskt avancerat. För jag kan väl inte vara ensam om att vara teknisk idiot?

Inga kommentarer: