lördag 27 september 2008

Dramatisk middag

Jag har slitit som en galärslav denna vecka. Jag och äldsta sonen skulle fira våra födelsedagar idag. Middag för 30 personer skulle fixas, kakor och bullar skulle bakas och hemmet skulle städas.
Igår kväll betvivlade jag starkt att jag skulle hinna bli klar med allt i tid. Kändes som om jag tagit mig vatten över huvudet och jag insåg att jag inte skulle orka ro detta i land utan hjälp.
Då rycker min yngsta son in. Han stekte 7 kg kött alldeles själv. Jag skar och kryddade köttet. Vi hade ett suveränt team work.
Idag när gästerna droppade in var allt fix och färdigt.

En av gästerna var min syster som är höggravid. Beräknad förlossning var igår och hon har haft förvärkar i en vecka. När gästerna njuter som mest av den goda middagen, någonstans mellan varmrätten och tårtan, så går vattnet. Ett lätt kaos uppstod innan extra kläder hade plockats fram och hon och hennes sambo kommit iväg till BB. Min mamma som borde vara van att bli mormor vid det här laget (hon har 7 barnbarn) blev SÅ nervös. Som tur va behövde hon inte oroa sig så länge...
För 55 minuter senare var det klart!! Vår släkt hade utökats med en till medlem, en liten prins. Han är så efterlängtad och välkommen!

Nu har dramatiken lagt sig...
Gästerna hat gått hem, alla spår av middagen är bortstädade och jag njuter av stillheten och lugnet med ett glas vin. Jag skålar för att jag återigen har blivit moster, att mina barn fått en kusin, att min systerdotter blivit storasyster, att min älskade syster har blivit mamma och att lille F har kommit till världen.
En vanlig lördag för de flesta men för oss förändrardes världen en smula.

SKÅL!!!

5 kommentarer:

Herr o fru Lundin sa...

Och jag brukar säga att våra familjemiddagar är av Lars Norén stuket - alla pratar, ingen lyssnar å det är ett jävla kackel men det låter som om ni verkligen har dragit på i spänningsspaken!

Grattis tjejen i efterskott!

Majsanochmalla sa...

Kära vän..

Nu är det mycket av allt här... Inte minst jobb... Men jag följer dig, som en skugga.. ;-)

Jag inser att du är en vän som har.. Mycket av det jag saknar.. Osjälvförtroende.. Lägg av, tagga ner... Se vilken toppenbrud du är.. Och om du vore en mall för andra inom ditt gebit... Skulle du snart få avpollettera dig själv.

Dessvärre min vän.. Stora hjärtan betingar inget högt pris på maknaden.. Dessvärre!

Men du.. Kämpa på! Du behövs och du är värdefull!

Grattis till dig, sonen och att du blivit moster, igen! Gårdjus!

Pok

Mallatressbralla

Suzie sa...

1000 tack tjejer...

Malla, vi med stora hjärtan borde starta en klubb. Marknadsföra vårt värde. Vi kanske kunde få lite sponsring, inbjudningar till premiärer och gratismiddagar. Ingen lyckad fest om inte "hjärtat" är med.....
Du är självskriven medlem i klubben!!!
Kommer sakna dig när du åker till stora landet lååååångt borta

Suzie

Majsanochmalla sa...

Du å jag å alla andra "storhjäratde"...

Tack vännen!

Pok

Malladetbirlåstresebloggbralla

Majsanochmalla sa...

Hallå..

Vart tog du vägen vännen?

Pok

Mallasaknardigbralla