lördag 14 november 2009

Detta kommer inte att bli en modeblogg...men.....

....vilken galet tokig shoppingdag jag haft.

Planen för dagen var att stå först i kön när de öppnade dörrarna till H&M och lanseringen av Jimmy Choo´s kollektion.
Vara först framme och lägga vantarna på de skor jag spanat in på nätet.

Jag var uppe i ottan och väckte tuppen.
Åker till H&M flera timmar innan de öppnar bara för att konstatera att jag inte är först. Det var typ över 100 pers som redan satt och köade.
Amen hajja de hade varit där före 06.00 på morgonen!!!

När jag sen fick höra att de typ bara hade 15 par skor i varje modell fördelade på olika storlekar tänkte jag nästan ge upp.
Vi hade nämligen fått armband i glada färger, allt för att vi i tur och ordning skulle komma in till skattkammaren med alla skor, väskor och smycken. Det skulle inte gå att springa snabbt och försöka komma först. Här var det massor av vakter som kollade att allt gick rätt till.... att tränga sig var det inte tal om.
Jag trodde att när det väl skulle bli min tur att komma in skulle det inte finnas några skor i storlek 39 kvar.

När dörrarna öppnades kom man först till klädkollektionen.... här rådde djungelns lag. Alla rev åt sig det dom kom åt. Själv lyckades jag norpa åt mig en skinnjacka i rätt storlek. Hur de andra hann kolla storlekarna begriper jag inte. På mindre än 5 minuter var alla klädställningar tomma!!!

Nu började den lååååånga väntan tills det var dags för mig att komma in i skattkammaren. Anledningen till att jag gått upp så tidigt.
Under tiden jag väntade på min tur var det rätt intressant att stå utanför och se på alla som var inne i skattkammaren och raffsade åt sig av godsakerna. Alltså folk blev som galna!! Det blev nästan slagsmål om sista väskan av en speciell modell.

Alla fick vara inne i skattkammaren i 10 minuter. Vi som stod utanför hade stenkoll på var de olika produkterna var placerade. Vad de före oss i kön köpte och hur många exemplar som fanns kvar. Jag hade planen klar för mig när det väl var min tur att bli insläppt. Först dom skorna sen dom osv osv....
Jag lyckades få tag på två av de skor jag spanat in.... jag är fortfarande förvånad över att det fanns kvar i min storlek.

Sen av bara farten gled det ner ett halsband och ett armband också... hoppsan!!

Så Mikael Bindefeldt om du läser det här....nu kan alla inbjudningskort till fina fester börja trilla ner i brevlådan för nu har jag djävligt snygga och nya skor som jag vill använda!!!

4 kommentarer:

Monica sa...

jisses vilken morgon för dig hahaha , kul att du fick det du ville;)

MonasUniversum sa...

Vafan är det här nu då? Först är man inne hos dig varenda jävla dag i månader. Sen inser man att det inte händer nåt. Så då väntar man nån månad. Och se där: liket har vaknat till liv igen.

Det var fanimej på tiden bruden!

Monica sa...

sen försvann hon igen

Maria sa...

Vi måste få se bilder på dina inköp...så vi kan kräkas av avund...kram