måndag 2 november 2009

Rätt kass....

Ja, ja, ja... jag erkänner!!

Jag är helt urbota kass på att blogga.

Skulle det finnas ett blogg-botten-pris skulle jag prenumerera på det...år efter år.

Men det fanns en tid när jag älskade att klä mina tankar i ord.

Jag skrev i vackra böcker och på små små papperslappar.... jag skrev på allt jag kom åt.

Men nåt har hänt.....

Hela dagarna skriver jag berättelser små berättelser om olika människor och deras olika öden.

Jag skriver sida upp och sida ner....

Och tro mig, det är en konst att skriva så att man ger deras historia rättvisa och beskriver den med respekt..... trots de mest märkliga, horribla, spektakulära historier jag tvingas sätta på pränt.

Men att skriva hela dagarna, och väga varje ord gör att jag tappat lusten att skriva när jag kommer hem.

Skrivandet har blivit ett måste istället för lust och glädje.

Men som med allt annat måste man väl kanske locka fram lusten genom att helt enkelt ta tjuren vid hornen...

Så nu ska jag leta rätt på ett rött skynke och utmana tjuren.... under tiden får ni hålla er till tåls!!

Over and out....

Inga kommentarer: