tisdag 10 november 2009

Skön tisdag....

Eftersom jag har världens svåraste och mest kvalificerade jobb enligt våra politiker så har de bestämt att vissa av oss ska erbjudas en kompetenshöjande utbildning....jag är en av dem.

Utbildningen är på ett år och vi är i skolan en dag i veckan.

Det är MASSOR av kurslitteratur. Vi snackar avancerade saker, inget man ögnar igenom på en kafferast direkt.

Trots att jag är i skolan en dag i veckan förväntas jag utföra mina arbetsuppgifter till 110% precis som vanligt....no mercy!!!

Allt pluggande ska ske på fritiden.

Detta har gjort mig och mina kurskamrater heligt förbannade. Att arbetsgivaren bekostar en dyr långvarig utbildning men inte ger oss förutsättningar att klara av den i form av tid.

Det har gett resultat!!!

Fyra dagar per termin får vi vara hemma och läsa.

Så idag har jag utan stress och andan i halsen sagt hejdå till mina barn när de gick till skolan. Avnjutit min första kopp kaffe och ska nu sätta mig och mysa i soffan med lite kurslitteratur.....och detta har jag betalt för att göra!!!

Inga kommentarer: