lördag 16 oktober 2010

En trevlig kväll.... för vissa

Jag får henne inte ur systemet. Har tänkt på henne hela dan. Igår var jag ute med ca 20 underbara tjejer. Vi åt och drack underbart gott på trevlig lokal. Vi skrattade massor och jag hoppas verkligen att det blir en repris.

Men trots allt det roliga så är det tjejen jag träffade på tunnelbanan när jag var på väg hem som jag inte kan sluta tänka på. Hon var inte lika glad. Hon berättade att allt var skit just nu och att hon just denna kväll bestämt sig för att ta ett återfall efter ett års drogfrihet. Hon var på väg till en langare för att få sin fix. Jag lyssnade, höll om och försökte få henne att ändra sitt beslut. Till slut skildes våra vägar eftersom vi skulle åt olika håll och nu kan jag bara tänka…… vad tog hon, hur gick det, lever hon idag??

6 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Fy fan vilket avslut på en skittrevlig kväll. Det är sånt där som fastnar och som man ältar.

För övrigt fanns det bara ett problem med kvällen: jag hann inte prata med alla.

Men, vi måste fixa ett nytt datum. Undrar om alla tycker att december är för körigt? Typ i början, innan stressen sätter igång.

Suzie sa...

Jag hann inte heller prata med alla vilket var lite trist. Men då finns det ju all anledning att boka in en ny träff vilket är roligt att se fram emot. Tycker vi bokar i början på december, alltid är det några som kan. De som inte har möjlighet får haka på nästa gång. För visst är det så att detta kommer bli ett återkommande inslag i den grå vardagen :-)

Kia sa...

Jag såg en krock tidigare på dagen och det satt liksom kvar i kroppen....Ja, kanske ångrade hon sig. Eller hittade inte langaren. Man får ju hoppas på det bästa även om det värsta är mer troligt.

Suzie sa...

Usch, stackars dig Kia! Det har jag också gjort och det kan ta sin lilla tid innan det släpper.

Ting sa...

Åh vad hemskt!
Hoppas att hon ångrade sig och åkte hem.

Maria sa...

Fy fan...så tragiskt.
Skänker henne en tanke och hoppas att hon får ny kraft att orka bli drogfri....kram