söndag 25 februari 2007

Skulle man tänka före?!?


Igår var vi och beställde en ny soffa. Den var STOOOOR! Även om vi pratat om det länge så blev det nästan som ett impulsköp. Det är så typiskt mig. Jag hittade en modell som var häftig och ett tyg som var snyggt och beställde. Inget funderande, inte gå hem och kolla om färgen passar. Nä....pang bom...nu beställer vi. Vart skriver jag på? Nu börjar ångesten komma. Tänk om den är för stor för rummet? Eller om färgen inte passar. Eller tänk om jag tröttnar på modellen och tyget efter 14 dagar. Eller att den både är för stor och att färgen inte passar. Ja, att hela soffan är FEL helt enkelt. Nu måste jag gå och våndas i 6-8 veckor innan soffan kommer hem för att se resultatet. Under tiden jag våndas ska jag ordna ett kalas för dottern som fyllt år. Gästerna ska få sitta i vår gamla "fulsoffa".

Inga kommentarer: