lördag 31 mars 2007

Ut i det okända....


Vad är det som händer med dagens musik Sverige? Konserter anordnas nu för tiden på krogar med åldersgräns varpå en yngre publik icke göre sig besvär. Kris och panik!! Min dotter och hennes kompis vill gå på en spelning med någon artist som heter Mika (vem faan är det?) och som spelar på Berns där åldersgränsen är 18 år. Då min dotter är 17 år och hennes kompis 16 år så skulle de inte komma in även om de köpt konsertbiljetter. Min dotter har ringt Berns och kontrollerat vad som krävs för att komma in. Svaret blev....en målsman. Vafaan, på min tid behövde man inte släpa runt på nån gammal mossig morsa eller farsa för att få lyssna på sin senaste idol. Men nu är ju jag varken gammal eller mossig så min dotter frågade mig om jag kunde följa med. Som den goda mor jag är så är det klart att jag ställer upp och går på konsert. Det känns inte som någon uppoffring men jag måste erkänna att det hade varit roligare att se en artist som jag gillar. Jag tror att min dotter är lite av en tankeläsare och tyckte lite synd om mig som skall behöva lyssna på en för mig helt okänd* artist. Hon försökte muntra upp mig genom att säga, - Mamma, han är skitsnygg!
Så vem vet, skulle det visa sig att snyggingen kan sjunga också så kan det ju bli en riktigt trevlig kväll. Jag har ju världens bästa sällskap, min dotter och hennes kompis.

*Jag vill bara förtydliga att det inte beror på åldern att denna Mika är okänd för mig. Han är tydligen en ny stjärna som bara släppt en skiva. Så det så!

Inga kommentarer: