tisdag 27 januari 2009

Institutionsskadad

I morse kom jag först till jobbet.

Diskbänken var full med smutsig disk.

Jag fixade, så att det skulle vara rent och fint när mina kollegor kommer.

Jag gick hem sist från jobbet.

Diskbänken var full med smutsig disk.

Jag fixade, så att det ska var rent och fint i morgon bitti när mina kollegor kommer.

Jag har jobbat på institution.

När man upptäckte ett problem där kavlade man upp ärmarna och gjorde det som situationen krävde = problemet blev löst!

Nu jobbar jag inte på institution....men jag är nog fortfarande lite skadad.

Jag är absolut inte irriterad på mina kollegor som kan ställa ifrån sig sin smutsiga kaffekopp på en skitig diskbänk och gå därifrån.

Nej, jag är mer facinerad över hur man kan låta bli att göra något åt det man ser.

Finns det något som heter selektivt seende?

MEN, imorgon bitti är diksbänken ren och fin när jag ska brygga mig dagens första kopp kaffe. Vilket är dagens "guldstund".

Jag ska nog gå sist från jobbet varje dag....

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Mmm... Plasmuggar och skygglappar min vän..

Pok

Mallahängigbralla

MonasUniversum sa...

Alltså. Folk blir lata. I synnerhet när dom lär sig att det alltid är "nån annan" som gör det tråkiga.

Men så länge du inte tycker att det är några problem med att diska varje dag så fine, kör på!!