tisdag 28 april 2009

Skampålen nästa....

Män vill ju gärna hävda att de kör bil bättre än kvinnor.

Givetvis har de helt fel..... i nästan alla fall.

Jag är undantaget som bekräftar regeln.

Jag tycker det är jätteroligt men jätteläskigt att köra bil så det är med skräck blandad förtjusning jag sätter mig bakom ratten.

Igår kväll ville dottern ha skjuts in till stan. Hon skulle på någon studentskiva.

Vid Fridhemsplan....*gulp*

Redan innan jag fått på mig jackan i hallen börjar jag småsvettas.... hur hittar jag dit, hur hittar jag hem, tänk om jag kör vilse....

Självklart håller jag mig cool inför dottern men mina barn känner mig vid det här laget.
- Det är lungt mamma jag hittar!

Givetvis kör jag fel!

Givetvis är det heldraget överallt så man inte kan vända!

Givetvis håller jag på att skapa kaos eftersom jag vid ett par tillfällen ligger i fel fil.

Givetvis var jag tvungen att tvärnita för att inte köra över det där söta paret på övergångsstället.

Förlåt, förlåt, förlåt alla underbara kvinnor där ute.

Sanningen är den att kvinnor kör bättre än män! Tro inget annat.

Säger någon motsatsen får ni skylla på mig.... "det var hon"....

Alla männens fördomar bekräftas när de ser mig bakom ratten...
- blond....check
- blåögd....check
- kvinna....check

Så jag tar det här tjejer...jag ställer mig här borta vid skampålen!!

5 kommentarer:

Monica sa...

hahaha du ska vara glad du inte hade MONA bakom dig *hjälp*
Sen ska du köpa en GPS skitabra!!

Majsanochmalla sa...

Va fan..

Du lever ju! en hel bedrift bara det!

Pok

Mallafikasnartbralla

Suzie sa...

M - Jag törs knappt säga det, men jag har GPS... vad hjälper det. Jag kör vilse i allafall. Och nu när du säger det så är jag JÄTTEGLAD att jag inte haft Mona bakom mig....*darrar vid tanken*

Malla - Ja, fika vilken dag som helst. Men helst i solen.

MonasUniversum sa...

Jasså minsann. Här samtalas det om rallyförar'n från Bromma!!

Hahaha, ja du, där kan man snacka om tur.

Men. Jag är alltid snäll om föraren, oavsett kön, är snygg som fan. Då kan jag till och med hjälpa till och köra bilen....

Maria sa...

Skrattar...kram