onsdag 28 februari 2007

Surt sa räven....


De flesta som oväntat och plötsligt stöter på en kändis eller någon snuskigt rik person brukar uppleva detta som en ganska angenäm händelse. Det sätter liksom en extra knorr på en annars så grå och vanlig vardag. Så var inte riktigt fallet när jag för ett tag sedan smällde ihop med en. För det första så var själva sammanstötningen av mindre angenäm karaktär. Mannen i fråga följde nämligen inte gällande trafiklagstiftning. Trots att jag panikbromsade och tillbad högre makter så var kollisionen ett faktum. PANG KRASCH BOM!!!! För det andra så visste jag inte ens att han var en känd rikis. Sån koll har jag. Han var dock noga med att poängtera detta faktum för mig.....flera gånger! Han var visst grundare till ett stort och världskänt klädmärke. Som om jag skulle bry mig.

Igår ringde de från försäkringsbolaget och sa att de inte kommer att reparera vår f.d. fina bil. Vi får helgen på oss att tömma bilen på privata ägodelar sedan kommer en bärgningsbil för att transportera bort vår bil för dess sista färd.....till bil-himlen!
Ersättningen vi får är en strunt summa i sammanhanget för det går inte att köpa en likvärdig bil för det beloppet. För en trebarnsfamilj är bilen guld värd och kan inte värderas i pengar.

Vad hände med rikisen då? Ja han stack väl till sitt hus på Tobago och har uppenbarligen glömt mig vid det här laget. För den utlovade klädkatalogen han skulle skicka till mig så att jag skulle få välja kläder som plåster på såren har jag inte sett röken av......

Inga kommentarer: